SEMESTRALNY HARMONOGRAM DZIAŁAŃ SZKOLNEGO KOŁA WOLONTARIATU NA ROK SZKOLNY 2019/2020
WRZESIEŃ:
- Spotkanie organizacyjne i zebranie chętnych uczniów.
- Zapoznanie uczniów z ideą wolontariatu.
- Przystąpienie do akcji zbierania plastikowych nakrętek.
- Założenie Klubu Młodych UNICEF, włączenie się do działań „Dobroczynna Jesień”.
PAŹDZIERNIK:
- Włączenie się do akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”.
- Wykonanie książeczek dotykowych dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących.
- Włączenie się do akcji „Pełna Miska Dla Zwierzaka” zbieranie karmy dla lokatorów schroniska.
- Działania Klubu Młodych UNICEF „Przyjazny Klimat W Szkole”.
LISTOPAD:
- Kontynuowanie akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”.
- Włączenie się do akcji edukacyjnej dotyczącej Międzyanarodowego Dnia Praw Dziecka- Obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka.
- Przygotowanie kartek świątecznych i przekazanie ich wybranym instytucjom.
- Działania Klubu Młodych UNICEF „Prawa Dziecka”.
GRUDZIEŃ:
- Włączenie się do akcji Unicef „Wszystkie Kolory Świata”.
- Pomoc przy organizacji Kiermaszu Świątecznego.
- Kontynuowanie akcji „ Cała Polska czyta dzieciom”.
- Działania Klubu Młodych UNICEF „Czas na prezenty dla Afryki”
W tym roku szkolnym koordynatorzy chcieliby mocniej zaangażować uczniów do samodzialnych działań i inicjatyw w ramach Klubu UNICEF. Młodzież działając w szkole i społeczności lokalnej będzie realizowała potrzebę zaangażowania społecznego i pomocy innym. Aktywności te dadzą młodym ludziom możliwość współpracowania w grupie i zwrócenia uwagi na tematy ważne z perspektywy społecznej. Uczniowie należący do Klubu Młodych UNICEF zoobowiązują się przez cały rok szkolny aktywnie działać i realizować harmonogram działań.
Dlaczego chcemy zaangażować młodzież do samodzialnych działań?:
– chcemy aby głos młodych był słyszany i wysłuchany;
– młodzi ludzie interesują się tym, co dzieje się na świecie, chcą uczestniczyć w procesach podejmowania decyzji;
-zaangażowanie od najmłodszych lat w akcje pomocowe pozwala rozwijać postawę solidarności, otwartości, zaangażowania społecznego;