Wycieczka Pierwszaków do Bazy Lotnictwa Transportowego w Balicach

Wycieczka Pierwszaków

do Bazy Lotnictwa Transportowego w  Balicach

szlakiem patrona szkoły, im. Polskich Wojsk Lotniczych.

W maju uczniowie kl. Ia i Ib wybrali się  na wspólną wycieczkę na lotnisko Balice,

Przejażdżka pociągiem pomimo deszczowej pogody okazała się dużą atrakcją dla wszystkich.

W Sali tradycji mogliśmy poznać historię lotnictwa polskiego, oglądaliśmy modele samolotów wojskowych, różne odznaki wojskowe, mundury pilotów, a także wpisaliśmy się do pamiątkowej kroniki.

Mogliśmy usiąść za sterami samolotu AN 26, a także poznaliśmy nowy samolot transportowy CASA.

Teatr Groteska Ib

W  kwietniu uczniowie odbyli kolejną wycieczkę do Teatru Groteska. Tym razem obejrzeli spektakl, pt. „Kukułcze jajo, czyli ptasie przygody Misia”. Pełna ciepła i humoru opowieść uczy, że niejednokrotnie warto schować honor do kieszeni, kiedy w grę wchodzi pomoc słabszym. Gdy pewnego razu Miś znajduje w lesie porzucone kukułcze jajo bez wahania postanawia je wysiedzieć. Decyzja ta staje się początkiem wielu zabawnych przygód, w które zamieszani są liczni mieszkańcy lasu: rozćwierkane Ptaki, przebiegły Lis i z pozoru surowy Tata Misia – Niedźwiedź. Wysiadujący jajo Miś nie staje się pośmiewiskiem, ale leśnym bohaterem, a w dodatku wysiaduje sobie siostrzyczkę. Przedstawienie pokazuje, jak ważna jest tolerancja dla „inności”.

W maju gościliśmy tatę Emilki z kl. I a– Pana Piotra Korusa, który opowiedział nam o swojej pracy z osobami niewidomymi i niedowidzącymi.

W trakcie zajęć dowiedzieliśmy się, jak funkcjonują osoby  z tego typu niepełnosprawnością, poznaliśmy sposób pisania na maszynie brajlowskiej, tworzyliśmy scenki, w trakcie których uczyliśmy się, jak my możemy pomóc osobom niewidomym w potrzebie.

Szlakiem Orlich Gniazd I b

W maju pojechaliśmy na całodniową wycieczkę. Zwiedziliśmy Zamek Ogrodzieniec,  jest to największa warownia Wyżyny Krakowsko - Częstochowskiej, a także, bez wątpienia, jeden z najpiękniejszych zamków w Polsce. Został on zbudowany za czasów króla Kazimierza Wielkiego.

Pomiędzy miejscowościami KluczeChechło i Błędów odwiedziliśmy niecodzienną atrakcję - Pustynię Błędowską. Obszar ten zwany "Polską Saharą" to największy teren występowania piasków śródlądowych w Europie i choć dzisiaj powoli zarasta i otwartych połaci piasku nie ma zbyt wiele, nadal jest niezwykle interesująca.

Byliśmy także na Fermie Strusiej w Kiełkowicach, gdzie można było porozmawiać z hodowcą strusi i poobserwować je podczas zabawy w ogrodzie, a na koniec zjeść pyszną kiełbaskę z grilla.

Wycieczkę zorganizowało nam biuro podróży”Wilczyńska”, bardzo dziękujemy za sprawne oprowadzenie po Jurze Krakowsko – Częstochowskiej, za wspaniałe opowieści o Srebrnym Mieście Olkuszu, o emaliowanych naczyniach, o historii Zamku w Ogrodzieńcu i innych historycznych faktach z życia Polaków.

Każdy z nas jest inny, ale w sumie wszyscy jesteśmy tacy sami!

W kwietniu, w klasie Ia gościliśmy tatę Emilki Korus – Pana Piotra Korusa, który opowiedział nam co nieco o swojej pracy z osbami niewidomymi i niedowidzącymi. W czasie trwania zajęć dowiedzieliśmy się jak funkcjonują osoby  z tego typu niepełnosprawnością, poznaliśmy sposób pisania na maszynie brajlowskiej, tworzyliśmy scenki, w trakcie których uczyliśmy się, jak my możemy pomóc osobom niewidomym w potrzebie. Na zakończenie rozegraliśmy mini turniej piłki toczonej, która jest dyscypliną paraolimpijską.

Każdy z nas mógł poczuć choć przez chwilę, jak wygląda życie, gdy jeden ze zmysłów zawodzi.

Co ciekawe, przekonaliśmy się, że osoby niepełnosprawne mogą świetnie odnajdować się  w codzienności, być bardzo aktywne, a często nawet uprawiać rozmaite sporty i czerpać z życia pełnymi garściami!

Panu Piotrowi serdecznie dziękujemy za zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć!

Polecamy się na przyszłość!

Wiosna w kl. I b

W marcu uczniowie kl. Ib zorganizowali klasowy Festiwal kapeluszy, podczas którego mogli wykazać się  kreatywnością. Wspólna zabawa wprowadziła nas wszystkich w doskonały nastrój wiosenny.

Obejrzeliśmy także spektakl w Teatrze Groteska pt. „Ładne kwiatki”.

W krainie kwiatów pojawił się potwór. Pe… – lepiej nie mówić, jak miał na imię. Kwiaty najpierw wpadły w popłoch, a potem po naradzie u Królowej Róży postanowiły stawić czoła wrogowi.

Była to także opowieść o tym, jak rozkwita przyjaźń, rodzi się miłość i zwycięża odwaga. Bratek, Tulipan, Chryzantema, Kaktus, Gerbera są to kwiaty nie tylko o odmiennym wyglądzie, ale także o różnym usposobieniu. Poznaliśmy ich pochodzenie, marzenia i tęsknoty.

Odbyliśmy także wycieczkę do Castoramy, gdzie podczas warsztatów robiliśmy

piękne, drewniane skrzyneczki na „dziecięce skarby”.