Informator

LOGOPEDA : mgr IWONA HOFFMANN

 

CEL I GŁÓWNE ZADANIA TERAPII LOGOPEDYCZNEJ

  1. Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej.
  2. Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy.
  3. Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.
  4. Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń.
  5. Usprawnianie techniki czytania metodą symultaniczno  - sekwencyjną.

                                               PLAN PRACY

Diagnoza logopedyczna - kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych,  konsultacje z wychowawcą, rodzicami, logopedą z PPP, założenie dokumentacji- karty logopedycznej

  1. Ćwiczenia logopedyczne.
  • Oddechowe: wyrabianie oddechu dla mowy, ćwiczenia oddechu przeponowego, wydłużanie fazy wydechowej, ćwiczenia. emisyjne, ćwiczenia. ekonomicznego zużywania powietrza i umiejętności synchronizowania pauz oddechowych z treścią wypowiedzi.
  • Głosowe: wyrabianie właściwej tonacji,  ćwiczenia umiejętności modulowania siły głosu i prawidłowego brzmienia głosek w sylabach, wyrazach, zdaniach, naśladowanie głosów.
  • Słuchowe: usprawnianie odbioru bodźców akustycznych, rozpoznawanie wrażeń słuchowych, ćwiczenia poczucia rytmu, rozróżnianie głosek dobrze i źle wypowiedzianych.
  • Artykulacyjne: usprawnianie właściwego funkcjonowania narządów mowy, wywoływanie głosek, utrwalanie ich poprawnej realizacji w sylabach, wyrazach, zdaniach, nauka wierszy, piosenek z nasileniem głoski ćwiczonej.
  • Leksykalne: rozwijanie mowy poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ilustracji, przeczytanego tekstu, udzielanie odpowiedzi na pytania, gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu.
  • Ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
  • Ćwiczenia oddechowe. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
  • Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
  • Ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
  • Wywołanie głoski w sylabach.
  • Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
  • Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
  • Automatyzacja poprawnej wymowy w mowie spontanicznej, opowiadanie o  ilustracji, układanie historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
  • Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego. Ćwiczenia i zabawy z muzyką- logorytmika.
  • Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).

                 ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE         

 

         Poniedziałek   9.00 – 11.30 oddział przedszkolny

                                    12.30- 13.30 klasa IB

         Środa               12.30 – 13.30 klasa  IA

         Piątek              8.00 – 8.45 rewalidacja

                                    10.00   – 10.30 oddział przedszkolny

                                    10.40  –11.30  rewalidacja

                                    13.30 – 14.30 klasa IA

                                  14.30 – 15.30 klasa IIB

 

         Serdecznie zapraszam rodziców na zajęcia logopedyczne wraz z dziećmi, możecie państwo ćwiczyć wraz ze swoimi pociechami.     

     

                             

Aktualnie na stronie

Odwiedza nas 15 gości oraz 0 użytkowników.

Udostępnij